La meva vida a Gelida

25.4.07

Odiar

Avui ha vingut a veure'm un treballador. Fa temps que està de baixa per depressió: la seva dona es va separar d’ell ara fa un any i ell no ho va païr bé.
M’ha comentat que ella va demanar una ordre d’allunyament (!!), que els fills se li han girat en contra, que ell té moltes despeses (pagar una pensió a la dona, pagar la hipoteca que tenien, pagar-se un lloguer i a sobre un advocat) i que no pot amb tot.
Ha decidit deixar la feina i marxar a Almería, o per algun lloc del sud, treure’s del mig, anar ben lluny... creu que sinó li farà mal a la seva dona!!!!! (que a sobre ara se’n riu d’ell passejant-se pel poble amb una altra parella).

Diu que li fa por beure 2 copes de més i atropellar-la perquè de dia pot controlar els nervis però quan ve el vespre, malgrat els antidepressius i els tranquilitzants, el cap comença a donar-li voltes i es posa dels nervis.

Per això ha decidit deixar la feina (on treballa des de fa 11 anys) i marxar lluny, “quitarse del medio porque sinó me meterán en prisión”.

Què pots dir en una situació així des de la meva posició?


Doncs mireu, li he enfocat el tema reforçant-li la idea que anar a presó no seria el millor per a ell perquè això sí que li destrossaria la vida.
També li he comentat que vagi a algún lloc on hi tingui algun conegut, amic o familiar que li pugui donar suport perquè no es trobi tan sol (i que l’orienti pel bon camí i no el deixi fer mal a la seva ex).
Ara només espero que l’empresa li arregli bé els números i que foti el camp, ben lluny de qui tan odia.

Heu sentit mai un odi tan gran?

Jo si. I no fa pas tant.
M’he passat dies i nits pensant en qui em feia mal sense cap motiu raonable. Senzillament perquè no li agrado, perquè per ell sóc una pedreta a la sabata. En qui m’ha ridiculitzat davant els altres mentre elogiava gent que no s’ho mereix. En qui m’ha ignorat retpetidament davant de tots.
M’he imaginat fent-li mal i matant-lo, durant força temps.

Això té un doble efecte: per un costat et produeix un plaer enorme perquè et sents reconfortat fent desaparèixer, ni que sigui mentalment, una persona tan despreciable. Per un altre costat, et martiritza més encara perquè allargues el patiment de tenir-lo en els teus pensaments.

He intentat enfocar-ho de forma positiva: treure’n algun aprenentatge, sortir-ne enfortida... He intentat no patir una mena de síndrome d’Estocolm pensant que m’ho mereixo perquè algun cop a la vida jo també he fet mal a ...

Ara intento ensortir-me’n reforçant els moments positius en la meva vida, les coses bones que em passen, les experiències agradables i les persones que m’enriqueixen. Així la resta es fa més suportable.

Espero que d’aquí a poc temps el meu “Despreciable” no sigui més que un record, no sigui més que l’impuls que em va ajudar a fer canvis importants.

4 Comments:

  • At 8:09 a. m., Blogger nimue said…

    buuuuuf! aquest post el podria haver signat jo, paraula per paraula... m'has deixat muda.

     
  • At 11:22 a. m., Blogger Pep ... però posa-li Angu, també said…

    Dona, aquesta persona te les deu haver fet de l'alçada d'un campanar perquè l'odiïs d'aquesta manera!!!

    Jo odiar, odiar, el que es diu odiar, no crec que odiï a ningú ... com a mínim en aquest punt de tenir-lo present en els meus pensaments. Crec que si és una persona que no val la pena no cal ni gastar un quart de neurona de pensar en ell/a. M'estimo més pensar en coses positives, com tu.

    I sí, tots li hem fet mal a algú en algun moment de la nostra vida. Potser sense voler, com a mínim en el meu cas. Fer mal amb tota la intenció ... és molt dur. Però no crec que perquè hagis fet mal a algú hagis de tenir un síndrome d'Estocolm ... ningú es mereix que li facin mal i ningú hauria de tenir la potestat de fer-ne ...

    Lamento el rotllo. Un petonarro.

     
  • At 11:22 a. m., Blogger Lost in Translation said…

    jo m he sentit aixi tambie algun cop. Al principi costa pero encara que soni molt repetitiu i que tothom t´haurà dit el mateix amb el temps tot aixo ho veuràs com una epoca dolenta pero sense gaire mes. A mi m han fet algo semblant i fins i tot m´han tapat la boca quan m´estaven fent mal i no he pogut dir ni el que pensava, perque l´altre era massa covard per sentir-ho i aixo va ser el que mes ràbia em va fer...el dolor marxa pero la impotència costa molt de treure de sobre.

     
  • At 11:31 a. m., Blogger Teresa said…

    Sí, jo també haguera signat aquest post fa cosa de tres anys...

    No patisques, que al final n'eixiràs més forta que mai. De vegades, acabem per oblidar el que som realment,però quan passen coses així ens adonem que ningú no és tan imprescindible i que si som el que som, és per nosalttres mateixes i no per ningú.

    Sense dubte, se t'obriran noves portes, ja no sé si millors, potser només diferents, però igualment vàlides.

    Ànim!B7

     

Publica un comentari a l'entrada

<< Home

 
adopt your own virtual pet!